Hoe werk je het beste in de cloud

5 mei 2021

Hoe werk je het beste in de cloud

We gaan het hebben over de voordelen maar ook de nadelen. Voor ons wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen en iedereen die ons inmiddels kent weet dat we enorme fans zijn van het werken in de Cloud. Maar hoe werk je het beste in de cloud?

Voordelen van werken in de Cloud

Waarom moet je nou werken in een Cloud? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen hiervan? Het ene bedrijf wil nooit meer iets anders terwijl het andere bedrijf vasthoudt aan zijn eigen systemen. Het werken in de Cloud kent in onze ogen alleen maar voordelen. Hieronder de 5 belangrijkste voordelen:

Opslagruimte

Een groot voordeel is natuurlijk de enorme opslagruimte die de Cloud heeft. En heb je hier nog steeds niet genoeg aan, dan kun je deze vergroten bij de provider. Deze opslagruimte zorgt ervoor dat je alle informatie, documenten en andere bestanden heel makkelijk opslaat in de Cloud. Hierdoor heb je altijd een goed overzicht omdat alles op één plek staat.

Altijd en overal toegankelijk

Zolang je internetverbinding hebt, kun je altijd wanneer en waar je maar wilt werken in de Cloud. Er zit geen limiet aan het aantal apparaten wat je gebruikt en zo kun je altijd realtime content toevoegen, terwijl je met meerdere mensen tegelijk aan documenten werkt. Laat een collega even meekijken naar een document waar je aan werkt en overleg snel binnen jouw onderneming. De Cloud is zo een actieve werkplek waar iedereen die toegang heeft bij kan.

Bespaar kosten en denk aan het milieu

Omdat je alle data opslaat in de Cloud hoef je niet meer alles te printen. Geen dikke ordners meer die alle ruimte in beslag nemen. Dit bespaart een hoop in de kosten en het is een stuk beter voor het milieu.

Werken in de Cloud is veilig en geeft zekerheid

Werken in de Cloud vermindert de kans dat je iets, of zelfs alles kwijtraakt. Dit kan wel gebeuren als je werkt in een normaal systeem. Heb je dit al eens meegemaakt? Dan weet je hoe dramatisch dit is. Natuurlijk is er een kleine kans dat je data en informatie verliest, maar is er een back-up beschikbaar waar je altijd naar terug kan als er iets misgaat. Daarnaast kun je de veiligheid nog meer indekken via je provider. Een goede Cloudaanbieder in combinatie met een beveiligde pc zorgt voor een optimaal veilig Cloudomgeving. Zo is al je data veilig en niemand anders dan jij en de mensen die je toegang geeft, kan hierbij.

Altijd up-to-date

Je kunt altijd de nieuwste functies gebruiken. Door middel van updates krijg je heel gemakkelijk de nieuwste versie van de Cloud met altijd de beste functies en voldoende opslagruimte. Wil je meer lezen over de voordelen van online werken? Lees dan het praktische boek "digitale trends en tools"

Naast voordelen zijn er ook nadelen. Het is wel zo eerlijk om deze ook te benoemen, zodat je alle informatie kent voordat je een keus maakt om wel of niet te werken in de Cloud.

Internet

Altijd overal bereikbaar benoemde we in de voordelen. Maar dit valt bij deze ook onder een nadeel. De Cloud is online op het internet, dit betekent dus dat je altijd een goed werkende internetverbinding nodig hebt om bij jouw bestanden te komen. Is er onverwacht een storing dan is dit niet mogelijk.  

Soms gaat het uploaden langzaam

In de Cloud is altijd voldoende opslag voor al je bestanden. Deze bestanden moet je uploaden om ze in de Cloud te krijgen. Dit is soms een nadeel, want als je grote bestanden uploadt, gaat dit erg langzaam en heb je een beetje geduld nodig.

Lees hier ook de 10 tips voor orde in je smartphone. 

Tips om te werken in de Cloud

Om handig en efficiënt te werken in een Cloudomgeving zijn er een aantal handigheden die je kunt toepassen. Speciaal voor jou hebben we een aantal top tips voor je op een rijtje gezet. Zodat jij het beste haalt uit jouw eigen “Cloud”.

✔ Laat niet iedereen toe in de Cloud. Om de beveiliging van je documenten altijd op orde te hebben is het goed om te bedenken wie er toegang krijgt en wie niet.

✔Denk goed na over de naamgevingsregels voor het benoemen van je documenten. Dit zorgt ervoor dat je het ook makkelijker terugvindt.

✔Zorg altijd voor toegang tot je Cloudomgeving op je pc of laptop. Dit kan door de verkenner. Hiermee wordt het mailen en opslaan van documenten een stuk makkelijker.

✔Maak een documentenbibliotheek aan. Dit doe je door labels toe te voegen. Hiermee filter je makkelijk en vind je snel de juiste documenten.

✔Maak eens per kwartaal een back-up van jouw documenten op een externe harde schijf. Nu denk je misschien huh? Dit is tegenstrijdig, maar geloof ons dat is niet waar. Een Cloudomgeving is normaal gesproken 24/7 overal bereikbaar. Maar stel dat het internet uitvalt, net wanneer je een belangrijk document nodig hebt? Dan weet je zeker dat je deze ook extern hebt opgeslagen en kun je er echt 24/7 bij.

Werk je al in de Cloud? En heb je je onlineomgeving goed georganiseerd? Maak je misschien ook al gebruik van een tool als Monday? Dat is fijn! Kom je er niet uit neem dan contact op voor meer informatie en ervaar net als ons de voordelen van het online werken.

Delen: 
One2organize
Von Ossietzkypad 35
3069VS Rotterdam




KVK nummer: 57539731
Mail: info@one2organize.nl
Tel: 06-284 66 353
© Copyright 2022-2023 - Gemaakt door YouniekLink
homeapartmentfile-empty