· 

In 4 stapppen geprioriteerde taken - Eisenhouwer

Het stellen van prioriteiten is de sleutel tot succes. Het werk is beter behapbaar omdat je het indeelt in kleine taken die je makkelijjk kunt uitvoeren. Dit is veel efficiënter en werkt veel rustiger dan ad-hoc werken. 

Bij het bekijken en indelen van taken hanteer je de volgende methode:

  1. Schrijf eerst alle taken op
  2. Gebruik de matrix van Eisenhouwer
  3. Verdeel de taken over de matrix
  4. Noteer maximaal 10 taken per kwadrant en rond deze taken eerst af voordat je weer nieuwe taken toevoegt

In het begin zal het misschien wat geforceerd aanvoelen om op deze manier je taken te benaderen. Vooral het delegeren en schrappen zal wat moeite kosten. Bedenk dat de prioriteiten van een ander niet de prioriteiten van jou hoeven te zijn. Wanneer het onderdeel is van je dagelijkse routine wordt het vanzelf gemakkelijker.

 

 

Bedenk maar zo: Most things which are urgent are not important and most things which are important are not urgent- Dwight Eisenhouwer

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0