· 

5 signalen van een overbelaste brein en 5 manieren om er iets aan te doen

Soms is het allemaal te veel. Alles zit tegen en je hebt enorme behoefte aan rust. Je wordt misschien vatbaarder voor een griep. Het is veel handiger om op tijd aan de bel te trekken zodat het niet zover komt.


Waar zou je op kunnen letten?

  1. Je hebt opgetrokken schouders
  2. Je springt van de hak op de tak
  3. Je bent het overzicht geheel kwijt
  4. Je voelt je onrustig
  5. Je wilt minder in contact zijn met anderen

Allemaal tekenen dat het niet zo goed gaat met je. Het is tijd om nu aan de bel te trekken. 

 

Wat kun je doen?

  1. Plan direct rust in tussen afspraken
  2. Plan hersteltijd in om echt even lekker te lummelen
  3. Ga het gesprek aan met je omgeving, delegeer en zeg nee
  4. Pik een hobby op, probeer te ontspannen met een leuke bezigheid, het liefst iets creatiefs
  5. Eet en slaap gezond, balans is noodzakelijk om een stressvolle (werk)week/periode aan te kunnen

Vind je het plannen lastig, of misschien vind je het lastig om een goede werk-privé verhouding in je week te vinden. Neem contact met mij op. Ik help je graag. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0